Hos Mette Ditmer bestræber vi os på at give alle vores kunder en god og personlig betjening, og vi står derfor til rådighed, hvis du har brug for hjælp eller har behov for yderligere informationer om en pågældende vare på vores hjemmeside.

Du skal derfor ikke holde dig tilbage for at kontakte os enten pr. telefon eller pr. mail, og vi skal gøre vores ypperste for at hjælpe dig.

Bestilling

Bestilling af varer kan foretages via internettet på www.metteditmer.dk

metteditmer.dk ejes og drives af:

Mette Ditmer Design ApS
Ørstedsvej 14B
8600 Silkeborg
Tlf: 87201449
Mail: kundeservice@metteditmer.dk

Web: www.metteditmer.dk
CVR 31887585

Har du spørgsmål til en vare inden afgivelse af bestilling, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 87201449, hvor vi træffes kl. 9-15 mandag til fredag eller via mail på: kundeservice@metteditmer.dk

Vi bestræber os på at svare på alle mails indenfor 24 timer.

På vores hjemmeside kan du bestille varer til levering hjemme eller til alternativ leveringsadresse (en bekendt).

Vi bestræber os på at være lagerførende på alle varer. Dog kan vi ikke garantere, at enkelte varer ikke er udsolgte og der derfor kan forekomme lidt længere leveringstid, indtil vi igen får varen på lager. I tilfælde af at du har valgt en vare, som er udsolgt, vil du blive kontaktet enten telefonisk eller pr. mail med forventet levering af det bestilte. I enkelte tilfælde kan en vare være udgået af sortimentet og ved en fejl stadig være tilgængelig online. Her vil du selvfølgelig også få direkte besked.

Bestilling og betaling

Det er muligt at bestille hele døgnet på metteditmer.dk.

Pengene trækkes fra kortet, når varen afsendes.

Alle priser er inklusiv moms på 25%.

Sådan handler du

Når du har lagt alle de ønskede varer i "Indkøbskurv", går du videre ved at trykke på "Til kassen". Her bliver du bedt om at se, om produkter og antal passer, og du kan her fjerne eller opdatere de varer, som du har i din kurv. Fortsæt ved at trykke på "Næste".

Du skal nu indtaste dine kontaktoplysninger: navn, adresse, telefon og e-mail. Ønsker du en anden leveringsadresse end din egen, kan du ligeledes skrive det her. Vælg levering og betalingsform, sæt flueben i "Jeg bekræfter handelsbetingelser" og tryk på "Godkend og gå til betaling".

Du bliver nu bedt om at skrive dine kortoplysninger og slutte af med at trykke på "Gennemfør betaling".

Er ordren gået igennem, vil der nu stå "Vi takker for din ordre".

Kvittering og ordrebekræftelse

Du vil efter endt bestilling modtage en kvittering på din bestilling samt ordrebekræftelse pr. mail. Har du ikke modtaget nogen ordrebekræftelse, kan det f.eks. skyldes en tastefejl i din mailadresse. Er du i tvivl, kan du altid kontakte vores kundeservice.

Når din bestilling er pakket og klar til at blive afsendt, modtager du en mail om, at din ordre er på vej til dig.

Betalingsformer

Betalingskort: Betaling kan ske enten med kreditkort eller MobilePay.
Vi tager imod følgende kort: Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard og Maestro Card.

Vi tager ikke kortgebyr på metteditmer.dk.

Fragt og Levering

Som udgangspunkt sendes der varer dagligt mandag til fredag. Der laves ingen delleverancer. Skulle en vare mod forventning ikke være på lager, vil du få besked fra kundeservice, og vi finder en løsning.

Levering af en ordre foregår altid via GLS og kan sendes på følgende måder:

Levering med GLS på privatadresse eller alternativ adresse: 49 kr. (Gratis ved køb over 500,-).

Fragtomkostningen for levering i Danmark fremgår altid under bestilling og er medregnet i den oplyste totalpris.

Vælger du at få leveret til din private adresse, og er du ikke hjemme, når GLS afleverer din pakke, eller har du ikke givet besked om, at pakken må stilles ved dit hjem, betaler du selv den ekstraomkostning, som GLS kræver for en ekstra udbringning. 

Levering til lande udenfor DK

Vi leverer til følgende lande: Belgien, Bulgarien, Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Irland, Italien, Kroatien, Letland, Litauen, Luxembourg, Malta, Polen, Portugal, Rumænien, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.

Du kan se leveringsomkostningerne pr. land nederst på denne side.

Fragtskader

Modtager du en vare, som er blevet beskadiget i fragten, er det vigtigt, at du hurtigst muligt henvender dig til os og senest efter 5 hverdage fra udlevering, da fragtskaden ellers ikke kan/vil blive erstattet af GLS, og du derved mister retten til at få varen ombyttet/erstattet. Du skal tilsende os billeddokumentation på det ødelagte produkt, billede af GLS fragtlabel, samt billede af al emballage, som varen er kommet i. F.eks billeder af alle kassens sider samt et billede nede i kassen, der viser den indre emballage, da dette er et krav fra GLS.

Fortrydelsesret og returnering

Når du handler hos Metteditmer.dk, har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder dit køb og derfor ønsker at returnere varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din bestilling. Hvis fristen udløber på en helligdag, forlænges fristen til den næstkommende hverdag.
For at gøre fortrydelsesretten gældende skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelse af varen. Dette kan ske ved at sende os en mail til: kundeservice@metteditmer.dk med følgende informationer:

Du meddeler, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, ordrenummer og dato for bestilling, hvilke varer der er tale om, navn og adresse.

Du er selvfølgelig også velkommen til at sende os meddelelse om fortrydelsen ved at benytte retursedlen, som kan downloades på vores hjemmeside her.

Varens stand ved returnering

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varens art, egenskaber og måden den fungerer på. Det vil sige, at du må tage en toiletbørste ud af emballagen, sørge for at emballagen ikke går i stykker, kigge på den, men ikke bruge den i toilettet.

Modtager vi varer retur, der har karakteren af at være brugt, vil der være tale om værdiforringelse, og du vil kunne miste dele af eller hele din fortrydelsesret.

Hvis en vare er plomberet, og plomberingen er brudt, mister man sin fortrydelsesret.

Returnering

Har du fortrudt dit køb, sender du blot varen retur til os. Varen skal være ubrugt og ubeskadiget og pakkes sammen med kopi af ordreseddel. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Ved fortrydelse afholder man selv udgifter forbundet med returneringen. Du har mulighed for at købe en GLS returlabel her. Den koster 39 kr. Når du køber en returlabel hos os, kan der gå op til 24 timer, inden du modtager den. Du er velkommen til også at købe labelen direkte i en GLS pakkeshop.

Hvis du har modtaget en forkert vare, er den naturligvis gratis at returnere. Du skal dog kontakte kundeservice, inden du afsender pakken.

Så snart varen er registreret hos os, vil vi kreditere din ordre og give besked herom.

Ombytning

Ønsker du at ombytte din vare til en anden farve eller størrelse, er det selvfølgelig gratis. Kontakt blot kundeservice og fremsend de oplysninger, der står på vores returseddel (download her). Herefter vil du modtage en returlabel og en kode til gratis fragt, hvis ordrens størrelse er under 500 kr.

Du laver herefter en ny ordre i shoppen. Når du har returneret varerne, og de er registreret hos os, krediterer vi beløbet og giver besked herom.

Hvis du har fortrudt dit køb, skal du sende varerne retur til denne adresse:

Mette Ditmer Design ApS
Ørstedsvej 14B
8600 Silkeborg

Ved tilbagelevering bør du sikre dig, at varerne er forsvarligt pakket ind, så du undgår fragtskader. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne under forsendelsen til os. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer i tilfælde af, at pakken ikke når frem.

Hvis du ønsker både at ombytte og returnere varer på samme ordre, betragtes det som en returnering og koster derfor 39 kr. Køb returlabel her.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker sendt uden omdeling til afhentning på posthus.

Vælger du at fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse, vil der blive opkrævet 149 kr. for dækning af returfragt og administrationsgebyr.

VIGTIGT: Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, at du har meddelt os, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret og senest 14 dage efter din fortrydelse.
Vedlæg venligst kopi af faktura, så vi ikke er i tvivl om, hvor varen kommer fra og gerne med begrundelse af, hvorfor du ønsker at sende varerne retur.

Som udgangspunkt skal varen fremstå som ny ved tilbagelevering og kunne sælges videre til en anden kunde. Såfremt en vare bærer præg af at være brugt eller er blevet skadet, vil der være tale om værdiforringelse, da varen i så fald ikke vil kunne sælges videre uden nedslag i prisen.

Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb tilbage, som du har indbetalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, vil det blive fratrukket købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af, at du har valgt en anden og dyrere leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Vi refunderer beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Det vil sige: Har du betalt med betalingskort, refunderes pengene tilbage til det kort, der her er benytter. Er varen betalt med bankoverførsel, skal du huske at oplyse, hvilken konto beløbet ønskes refunderet til.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Du skal dog være opmærksom på, at der kan være en væsentlig forsinkelse, fra vi annullerer/ krediterer betalingen, til beløbet frigives og sættes ind på din konto, afhængig af hvilken korttype du har benyttet ved købet. Har du betalt med Dankort, bør du modtage pengene inden for 1-2 arbejdsdage. Har du derimod benyttet Visa, Visa Electron, MasterCard eller Maestro, kan der går op til 28 bankdage, før pengene frigives af ePay, afhængig af den aftale du har med din bank. 

Værdiforringelse

Du vil kunne miste retten til at få returneret købssummen helt eller delvist, såfremt den returnerede vare vurderes til at være væsentlig værdiforringet eller helt værdiløs.

Dette kan ske i tilfælde, hvor du:

1. Reelt har taget varen i brug.

2. Varen er blevet beskadiget, men du havde ansvaret for den.

3. Varen er håndteret på en anden måde end nødvendigt for at kunne anslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på.

4. Du har valgt at bryde en plombering, så varen ikke kan lægges/puttes tilbage i emballagen og kan dermed ikke sælges videre uden værditab.

Reklamation

Har du modtaget en defekt vare, er dit køb omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Dette betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen ved varen.

Du kan reklamere ved at kontakte os på mail: kundeservice@metteditmer.dk eller telefonisk på: +4587201449. Du vil herefter blive kontaktet af os enten pr. mail eller telefonisk for at informere dig om, hvad du skal foretage dig, og om hvad der kan gøres ved fejlen.

Er reklamationen berettiget, betaler vi det, der må vurderes som rimelige fragtomkostninger. Er reklamationen ikke berettiget, skal du selv afholde alle fragtudgifter, også de udgifter der er forbundet med at sende varen retur til dig.

Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage, da du selv har ansvaret for varen, indtil den når frem til os.

Alle vores varer er dækket af købelovens bestemmelser om 24 måneders reklamationsret. Det første år af reklamationsperioden gælder formodningsreglen, hvor du blot skal påvise, at varen lider af en fejl eller mangel. Efter et år skal du yderlige påvise, at fejlen var til stede på købstidspunktet.

 

Registrering af data i forbindelse med e-handel

Når du handler via Metteditmer.dk, skal du som minimum oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse oplysninger er nødvendige for, at vi kan gennemføre din konkrete bestilling.

Alle registrerede oplysninger bliver behandlet i henhold til reglerne i Persondataloven. Se mere om vores person- og privatlivspolitik her.

Rabatkoder

Vi udsteder med jævne mellemrum rabatkoder, der enten giver en procentuel rabat eller en rabat i kroner. Der kan maksimalt bruges en (1) rabatkode per køb. Ved forsøg på at omgå dette, vil systemet annullere ordren. Der kan ikke benyttes rabatkoder til køb af gavekort, med mindre andet er angivet.

Klageadgang

Hvis du har været utilfreds med den behandling, som du har fået hos os eller ønsker at klage over dit køb, kan du rette henvendelse til Metteditmer.dk, enten pr. mail på kundeservice@metteditmer.dk eller pr. telefon på +4587201449. Telefonen er åben alle hverdage kl. 9-15.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: https://ec.europa.eu/odr

Levering til udlandet

Belgien

79,00 DKK

*1.000,00 DKK

2-3 dage

Bulgarien

249,00 DKK

*2.500,00 DKK

5-7 dage

Danmark

49,00 DKK

*499,00 DKK

1 dag

Estland

179,00 DKK

*1.800,00 DKK

5-8 dage

Finland

139,00 DKK

*1.500,00 DKK

3-6 dage

Frankrig

129,00 DKK

*1.200,00 DKK

3-4 dage

Grækenland

419,95 DKK

*4.375,00 DKK

4-7 dage

Holland

79,00 DKK

*1.000,00 DKK

2-3 dage

Irland

219,00 DKK

*2.000,00 DKK

3-5 dage

Italien

129,00 DKK

*1.500,00 DKK

3-4 dage

Kroatien

427,50 DKK

*4.375,00 DKK

4-5 dage

Letland

179,00 DKK

*1.800,00 DKK

5-7 dage

Litauen

179,00 DKK

*1.800,00 DKK

4-6 dage

Luxembourg

89,00 DKK

*1.000,00 DKK

2-3 dage

Malta

559,00 DKK

*5.000,00 DKK

4-5 dage

Polen

99,95 DKK

*1.200,00 DKK

3-4 dage

Portugal

219,00 DKK

*2.000,00 DKK

4-6 dage

Rumænien

249,00 DKK

*2.500,00 DKK

4-5 dage

Slovakiet

169,95 DKK

*1.750,00 DKK

3-4 dage

Slovenien

249,00 DKK

*2.500,00 DKK

3-4 dage

Spanien

179,00 DKK

*2.000,00 DKK

3-4 dage

Sverige

59,25 DKK

*750,00 DKK

2-4 dage

Tjekkiet

169,95 DKK

*1.750,00 DKK

2-3 dage

Tyskland

69,00 DKK

*800,00 DKK

2-3 dage

Ungarn

249,00 DKK

*2.500,00 DKK

3-4 dage

Østrig

119,00 DKK

*1.200,00 DKK

3-4 dage

*) Køber du for dette beløb, er fragten gratis.